Egy kis elméleti bevezető: Egyrészt van a pixelgrafika (más néven rasztergrafika), ahol a képen minden pontnak rögzítve vannak a színtulajdonságai. Ilyenek a JPG képek. Hátránya a korlátozott nagyíthatóság. És van a vektorgrafika, ami az alakzatok tulajdonságait írja le, azaz például egy görbe helyzetét és alakját. Méretváltozáskor ez persze nem változik, így a végtelenségig nagyítható minőségromlás nélkül. Ilyen például a flash animációk nagy része, konkrétan a Happy Tree Friends epizódok is. Ki lehet próbálni, hogy a jobbklikk / Zoom In parancs többszöri alkalmazása esetén sem romlik a minőség, nem úgy mint fotóinknál. Sok pénz üti annak a markát, aki megvalósítja a hagyományos képek vektorgrafikussá konvertálását.
És hogy miért írtam meg mindezt? Egy meglepő videóra bukkantam a Webisztánon, amiben Blaise Aguera y Arcas mutatja be két szoftvere, a Seadragon és a Photosynth képességeit. Utóbbi kipróbálható a linkre kattintva, és azt kell róla tudni, hogy egy adott látványosságról készült képekről próbálja megállapítani, hogy honnan, milyen szögből készülhettek, és ezeket helyezi el az általa generált háromdimenziós modellen. Így leírva nem valami ígéretes, de a videót megnézve koppani fog az állatok!
Utolsó kommentek