A blogger

Harmadéves informatikus-hallgató a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Érdekli a fotózás, a trance és dance stílusú zene, valamint a filmek és sorozatok - nagyjából erről is szól blogja. E-mail

Add to Google

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from Jano Labs. Make your own badge here.

Keresés

Friss olvasnivaló

Utolsó kommentek

Címkék

apple (11) a blog (12) blog (68) blogajánló (9) english (5) film (20) fotó (31) gödöllő (2) google (10) hellókarácsony (2) homár (16) időjárás (3) igo (4) iphone (3) iwiw (10) játék (3) jégeső (2) karib tenger 3 (2) kép (43) közélet (52) live (4) lost (6) macbook (4) pda (6) profi válaszol (7) reklám (9) shrek 3 (2) sorozat (9) subba (7) szakma (46) teszt (18) torrent (3) transformers (3) tv (14) vélemény (54) videó (22) zene (4) Címkefelhő

Feedek

Irány Horvátország!

péntek, 2007. július 20. 19:39 Címkék: vélemény teszt kép pda közélet szakma igo

Három aktuális dolog, ami miatt egyszerűbb/gyorsabb/olcsóbb lett a Horvátországi nyaralás. Mondjuk az egyik csak engem érint, a másik mindenkit, de majd csak később érezzük a hatását, a harmadikat meg mindenki használhatja. De miről is van szó?

Kezdem a legtöbbünket érintő dologgal. Online és offline lapok egyaránt beszámoltak róla, hogy már lassan egy hónapja hatályba lépett a roamingdíjakat korlátozó uniós rendelet. Ennek értelmében hazatelefonáláskor maximum nettó 49, hívásfogadáskor pedig maximum nettó 24 eurócent számlázható, ami 147 illetve 73 forintot jelent, percenként. A szabályozás augusztus 29-ig ad haladékot a szolgáltatóknak, akik viszont már korábban meg akarják nyirbálni a költségeket - ez a mai napig még nem történt meg.

A kevesebbünket érintő kérdés, hogy elkészült a Horvát A1-es autópálya újabb, 38 kilométeres szakasza. Az új rész Splittől Sestanovacig tart, de nem is bonyolódom a hidak és alagutak számának ismertetésébe, olvassátok el a Népszabadság és Uno.hu ide vonatkozó cikkét. A nyomvonal még nem szerepel a legfrissebb iGo térképen sem, úgyhogy innen letölthető az általam rögzített, oda-vissza szakasz naplója. Hogy miként lehet ezt a programba importálni, arra még nem jöttem rá. A térképbe beilleszteni meg bizonyára szinte lehetetlen.

A harmadik, már a bevezetőben említett, engem érintő dolog a navigációs rendszer. A meglévő Fujitsu-Siemens Pocket LOOX 720-as tenyérgépemhez vettem egy Nokia LD-3W GPS modult, illetve autós tartókat, töltőt. Szoftver gyanánt az iGo My way 2006 Plus-t használtam, amiről csupa pozitív tapasztalataim vannak. A magyar navigációs program rengeteg beállítási lehetőséggel rendelkezik, a naplementekor sötétebb színprofilra váltástól, a gyorsabb haladásnál hangosabb beszéden keresztül az útraillesztésig minden funkció részletesen testreszabható. Figyelmeztet(het) gyorshajtáskor, útbiztonsági kamerák közelében; tervez legrövidebb, leggyorsabb és gazdaságos útvonalat, többféle szempont alapján. Kezeli a TMC képes GPS vevőket, azaz a nyugati országokban sugárzott, valós idejű forgalmi adatokat (dugókat) is figyelembe veszi az útvonal ajánlásakor, de ezt a funkciót nem tudtam kipróbálni. Útminőséget nem ismer, ezért Pesten a Thököly úton vitt volna. Nagyon intelligens, de ezt a részét még lehet csiszolgatni. Nagyvárosokban is biztosan eljutunk vele A pontból B pontba, de vezetési tapasztalatot nem tud nyújtani. Az ősszel megjelenő, iGo 8 a számos technikai újítás mellett domborzati elemeket és épületeket is megjelenít, valószínűleg kötelező vétel lesz! Ja, és a képekről úgy tűnik, hogy teljes egészében kihasználja a VGA felbontást.

A tovább mögött még néhány érdekesebb iGo screenshot.

Balatoni vitorlázás útvonala.

11 aktív műhold, távol a parttól. Azt hittük, ennél nem lehet több...

...12 aktív műhold a benzinkút tetőszerkezete alatt.

 

Gödöllő - Keleti pályaudvar, természetesen vonattal. Ki kéne próbálni repülőn.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://janolabs.blog.hu/api/trackback/id/tr84108448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.